9789755536286
550354
https://www.merkezkitabevi.com/avrupa-sinema-kuramlari
Avrupa Sinema Kuramları
195.00
Bu kitap, 1900'lerden günümüze Avrupa sinemasindaki önemli film kuramlarini ve hareketlerini inceler. Ian Aitken özellikle Avrupa sinemasina hakim olan iki ana gelenege odaklanir. Ilki sezgici modernist ve gerçekçi gelenektir, bu gelenek Alman idealist felsefesini, romantizmi, fenomenolojiyi ve Frankfurt Okulunu kapsayan felsefi kökenin içine yerlestirilebilir. Avrupali film teorisinde ve sinemasinda sezgici gelenek akil-disicilik (irrasyonalizm), sezgisel içgörü (insight), sanatsal özerklik ve belirsiz ifade (indeterminate expression) gibi estetik niteliklere vurgu yapmaktadir. Sassure-sonrasi gelenek ise anlambilim, yapisalcilik ve yapi-bozumculugu içerir. Bu kitabin ilk üç bölümü Rus formalizmi içindeki sezgici ve rasyonalist egilimler, Weimar sinemasal modernizmi ve Eisenstein'in eserleri arasindaki etkilesimi kesfetmeye çalisirken, dördüncü bölüm Fransiz Izlenimciligi üzerine odaklanmaktadir: Avrupali film akimlari en açik haliyle sezgici modernist gelenekle özdeslestirilebilir. Besinci ve altinci bölümler bunlarin ardindan Saussure-ardili gelenegin genel bir görünümünü, yapisalciligi, post-yapisalciligi, siyasal modernizmi ve bu gelenegin besledigi post-modern sinemayi vermeye çalisiyor. Yedinci bölüm erken dönem sezgici modernizm ve daha sonraki sezgici gerçekçilik arasinda varolan sürekliliklerin izlerini sürüyor, Grierson, Kracauer ve Bazin tarafindan gelistirilen sinemasal gerçekçilik teorileri üzerine odaklaniyor. Son asamada bölüm sekiz ve dokuz savas-sonrasi Avrupali gerçekçi sinemayi kesfediyor, özellikle yukarida sözü geçen teorisyenlerin fikirleriyle özdeslestirilebilen filmler üzerinde yogunlasiyor.
Bu kitap, 1900'lerden günümüze Avrupa sinemasindaki önemli film kuramlarini ve hareketlerini inceler. Ian Aitken özellikle Avrupa sinemasina hakim olan iki ana gelenege odaklanir. Ilki sezgici modernist ve gerçekçi gelenektir, bu gelenek Alman idealist felsefesini, romantizmi, fenomenolojiyi ve Frankfurt Okulunu kapsayan felsefi kökenin içine yerlestirilebilir. Avrupali film teorisinde ve sinemasinda sezgici gelenek akil-disicilik (irrasyonalizm), sezgisel içgörü (insight), sanatsal özerklik ve belirsiz ifade (indeterminate expression) gibi estetik niteliklere vurgu yapmaktadir. Sassure-sonrasi gelenek ise anlambilim, yapisalcilik ve yapi-bozumculugu içerir. Bu kitabin ilk üç bölümü Rus formalizmi içindeki sezgici ve rasyonalist egilimler, Weimar sinemasal modernizmi ve Eisenstein'in eserleri arasindaki etkilesimi kesfetmeye çalisirken, dördüncü bölüm Fransiz Izlenimciligi üzerine odaklanmaktadir: Avrupali film akimlari en açik haliyle sezgici modernist gelenekle özdeslestirilebilir. Besinci ve altinci bölümler bunlarin ardindan Saussure-ardili gelenegin genel bir görünümünü, yapisalciligi, post-yapisalciligi, siyasal modernizmi ve bu gelenegin besledigi post-modern sinemayi vermeye çalisiyor. Yedinci bölüm erken dönem sezgici modernizm ve daha sonraki sezgici gerçekçilik arasinda varolan sürekliliklerin izlerini sürüyor, Grierson, Kracauer ve Bazin tarafindan gelistirilen sinemasal gerçekçilik teorileri üzerine odaklaniyor. Son asamada bölüm sekiz ve dokuz savas-sonrasi Avrupali gerçekçi sinemayi kesfediyor, özellikle yukarida sözü geçen teorisyenlerin fikirleriyle özdeslestirilebilen filmler üzerinde yogunlasiyor.
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 195,00 | 195,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.