9786053232933
412081
https://www.merkezkitabevi.com/beyaz-kole-ticareti
Beyaz Köle Ticareti
203.32
Istanbul Çarsamba'da AvratpazariIstanbul Milletvekili ve 1920-1921 yillari arasi Milli Egitim Bakani Hamdullah Suphi Bey'in (Tanriöver, 1885-1966) kölelik ve cariyeligi elestiren sözleri günümüzdeki yeni Osmanlicilik akimlarina bir cevap teskil etmektedir:"Size eski Türkiye'den bir örnek daha aktaracagim. Istanbul'da Çarsamba tarafinda bir Avratpazari vardi. III. Sultan Selim zamaninda Istanbul'a ait birçok tablolar yapmis olan Meling'in tablolarinda bunu görmek mümkün. Arkadaslar! Biri Besiktas'ta, digeri Çarsamba'da olmak üzere Istanbul'un bilinen, ünlü iki Avratpazari vardi.Gürcistan'dan ve Çerkez memleketlerinden getirirlerdi. Bir ucu Kafkasya'da, bir ucu Habesistan'da esir ticareti vardi. Bir de Osmanli (istila) ordulari Avrupa'nin içinden, Sirbistan'dan, Macaristan'dan ve Lehistan'dan döndükleri zaman aralarinda renk renk açik koyu saçlariyla, renk renk gözleriyle kadinlar ve erkekler tasirlardi.Eski ailelerin haremi, kadin ve erkek kervansarayi idi.Efendiler!Hassas ve takva ruhuyla kuvvetli ahlak isteyenlere soruyorum. Bu kervansaraylarin içinde özlediginiz hayat, aile hayati mümkün mü idi? Odaliklar, cariyeler, asil ve ismini söylemekten utandigim cins köleler bir evin haremine yigilirsa, orada esas olan etlerin istah kabartmasi midir, yoksa aile fazileti ve aile endisesi midir?" Kaynak: Kazim Öztürk, Türk Parlamento Tarihi- Ikinci Dönem (1923- 1927) c.2 TBMM Vakfi Yayinlari, Ankara 1993, s.221-233Bu bakis açisi ve degerlendirmeler, Cumhuriyet aydinlarinin genel görüsüdür ve kölelik Osmanli geleneklerindeki kötü örneklerden biri olarak gösterilir.(Tanitim Bülteninden)
Istanbul Çarsamba'da AvratpazariIstanbul Milletvekili ve 1920-1921 yillari arasi Milli Egitim Bakani Hamdullah Suphi Bey'in (Tanriöver, 1885-1966) kölelik ve cariyeligi elestiren sözleri günümüzdeki yeni Osmanlicilik akimlarina bir cevap teskil etmektedir:"Size eski Türkiye'den bir örnek daha aktaracagim. Istanbul'da Çarsamba tarafinda bir Avratpazari vardi. III. Sultan Selim zamaninda Istanbul'a ait birçok tablolar yapmis olan Meling'in tablolarinda bunu görmek mümkün. Arkadaslar! Biri Besiktas'ta, digeri Çarsamba'da olmak üzere Istanbul'un bilinen, ünlü iki Avratpazari vardi.Gürcistan'dan ve Çerkez memleketlerinden getirirlerdi. Bir ucu Kafkasya'da, bir ucu Habesistan'da esir ticareti vardi. Bir de Osmanli (istila) ordulari Avrupa'nin içinden, Sirbistan'dan, Macaristan'dan ve Lehistan'dan döndükleri zaman aralarinda renk renk açik koyu saçlariyla, renk renk gözleriyle kadinlar ve erkekler tasirlardi.Eski ailelerin haremi, kadin ve erkek kervansarayi idi.Efendiler!Hassas ve takva ruhuyla kuvvetli ahlak isteyenlere soruyorum. Bu kervansaraylarin içinde özlediginiz hayat, aile hayati mümkün mü idi? Odaliklar, cariyeler, asil ve ismini söylemekten utandigim cins köleler bir evin haremine yigilirsa, orada esas olan etlerin istah kabartmasi midir, yoksa aile fazileti ve aile endisesi midir?" Kaynak: Kazim Öztürk, Türk Parlamento Tarihi- Ikinci Dönem (1923- 1927) c.2 TBMM Vakfi Yayinlari, Ankara 1993, s.221-233Bu bakis açisi ve degerlendirmeler, Cumhuriyet aydinlarinin genel görüsüdür ve kölelik Osmanli geleneklerindeki kötü örneklerden biri olarak gösterilir.(Tanitim Bülteninden)
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 203,32 | 203,32 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.