9789753970013
541810
https://www.merkezkitabevi.com/hegel-1
Hegel
146.88
Yöntem söz konusu oldugunda, felsefenin karsilastigi en yaygin ve en engelleyici önyargi onun da tipki bir fizik gibi, bir matematik vb. gibi usun dogalisleyisi yoluyla ögrenilebilecegi, Gerçekligin hiçbir özel düsünme yöntemi gerekmeksizin her tür önyargiya izin veren siradan uslamlamalar yoluyla anlasilabilecegi sanisidir. Eytisimi anlamayan bilinç için felsefe henüz yalnizca bos bir hedeftir. Ya da prag-matik bir sorundur ki, bilincine düsüncesinin kurgul devimini bilmeyi yasaklayarak Gerçeklige karsi, Erdeme karsi, ve Bilime karsi nihilist bir içerleme, analitik bir laçkalik, giderek pozitivist bir düsmanlik yaratir.— Dogal bilinç dogal mantigi ile düsünür, kavramlarin kendiliginden ya da içgüdüsel islemlerinde kuramsal, törel, politik vb. görüngüler olusturarak ve bunlara deneyim diyerek onlarda, aslinda kaba duyularin kendilerinde yanilmaz gerçeklik ve pekinlik ölçütünü buldugunu sanir. Ve ayni ürkek bilinç yine ayni ölçüte dayanarak, düsüncesini hayvana özgü sezgi ve duyunun üstüne yükseltemeden "felsefe" yapmaya baslar baslamaz, duyulur-olmayan yasalar ve ilkeler kapsadigi için tüm Bilime ve tüm Felsefeye öfke duyar, Gerçekligi ruhundaki ve beynindeki nihilist bosluguna atar.—Isin olumsuz yani budur. Olumlu yana gelirsek, felsefe insan varolusunun en temel sorunlarinin yalnizca ussal düsünce ile anlasilabileceginin ve çözülebileceginin bilinciyle, Usa güvenen bir yürek, ve Yürege güvenen bir Us ile baglar. Tüm ansal etkinlikler içinde yalnizca felsefe özgür düsünceye dayanarak Gerçekilk ile ilgilenir, ve düsünmenin bilinçsiz kendiligindenligini küçümseyen özgür ussal düsünce isleyisinin her adiminin kendisinin tanitlama almasini ister çünkü Gerçeklik bir oyun degildir. Çünkü Gerçeklik insani insan yapan ve yapacak alan Degerdir.
Yöntem söz konusu oldugunda, felsefenin karsilastigi en yaygin ve en engelleyici önyargi onun da tipki bir fizik gibi, bir matematik vb. gibi usun dogalisleyisi yoluyla ögrenilebilecegi, Gerçekligin hiçbir özel düsünme yöntemi gerekmeksizin her tür önyargiya izin veren siradan uslamlamalar yoluyla anlasilabilecegi sanisidir. Eytisimi anlamayan bilinç için felsefe henüz yalnizca bos bir hedeftir. Ya da prag-matik bir sorundur ki, bilincine düsüncesinin kurgul devimini bilmeyi yasaklayarak Gerçeklige karsi, Erdeme karsi, ve Bilime karsi nihilist bir içerleme, analitik bir laçkalik, giderek pozitivist bir düsmanlik yaratir.— Dogal bilinç dogal mantigi ile düsünür, kavramlarin kendiliginden ya da içgüdüsel islemlerinde kuramsal, törel, politik vb. görüngüler olusturarak ve bunlara deneyim diyerek onlarda, aslinda kaba duyularin kendilerinde yanilmaz gerçeklik ve pekinlik ölçütünü buldugunu sanir. Ve ayni ürkek bilinç yine ayni ölçüte dayanarak, düsüncesini hayvana özgü sezgi ve duyunun üstüne yükseltemeden "felsefe" yapmaya baslar baslamaz, duyulur-olmayan yasalar ve ilkeler kapsadigi için tüm Bilime ve tüm Felsefeye öfke duyar, Gerçekligi ruhundaki ve beynindeki nihilist bosluguna atar.—Isin olumsuz yani budur. Olumlu yana gelirsek, felsefe insan varolusunun en temel sorunlarinin yalnizca ussal düsünce ile anlasilabileceginin ve çözülebileceginin bilinciyle, Usa güvenen bir yürek, ve Yürege güvenen bir Us ile baglar. Tüm ansal etkinlikler içinde yalnizca felsefe özgür düsünceye dayanarak Gerçekilk ile ilgilenir, ve düsünmenin bilinçsiz kendiligindenligini küçümseyen özgür ussal düsünce isleyisinin her adiminin kendisinin tanitlama almasini ister çünkü Gerçeklik bir oyun degildir. Çünkü Gerçeklik insani insan yapan ve yapacak alan Degerdir.
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 146,88 | 146,88 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.