İçsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine

Stok Kodu:
9786055279622
Sayfa Sayısı:
208
Basım Tarihi:
2015-01
Çeviren:
Mesut Keskin
%16 indirimli
95,00TL
79,80TL
9786055279622
438570
İçsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine
İçsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine
79.80

Martin Heidegger'in derledigi Edmund Husserl'in "Içsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine" adli kitabi Avesta yayinlari arasinda çikti. Metabole dizisinde çikan kitabi Mesut Keskin Almancadan Türkçeye çevirdi.Fenomenolojinin kurucusu Edmund Husserl'in Içsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisine iliskin bilimsel ve felsefi arastirmalari, kendi kronolojik devaminda Seylerin durumu ve tarihteki hareketleri açisindan, Fenomenolojinin temellendirilmesi için nihai adimlari olusturur. Fenomenolojinin en zor konularinin basinda gelen Zaman Bilinci, tüm Bilinç yapilarinda ve biçimlerinde varsayilmis oldugundan, en fundamental Bilinçtir. Bilinç yapilarinin fenomenolojik tasviri ise bu zorlu sorun alanini asmayi dener, öyle ki bir yandan Süre, Ses Süresi, zamansal olup bitme gibi Zaman Objelerinin Kavranisinin olanagina iliskin soruyla objektif bir Yönelime ve diger yandan da zamansallastiran, tüm zamansal Görünüsü kuran mutlak Sübjektivite olarak Bilinci gösterip Bilinç Akisini islediginden, sübjektif bir Yönelime sahiptir. Bu meshur çalismanin redaksiyonunu Edith Stein üstlendi ve metin Martin Heidegger tarafindan "Jahrbuch für Philosophie und phänomenologische Forschung" (1928) adli yillik için yayima hazirlandi ki bu edisyon, 1910 yilina kadar olan Husserl el yazmalarindan ibarettir. Bu metinlerle Husserl, Zaman Bilincinin tahlilinin fenomenolojik yöntemini tüm kesinligi ve siki durusuyla uygulama imkani sunarken, fenomenolojik Indirgemenin ve Yönelimselligin temel kavramlarina girisir. Bu girismenin önemi ancak, bir ontologun, hermeneutikçinin, bir 'baska Baslangiç' düsünürünün ya da iste Fenomenoloji Hareketinin diger amansiz öncüsünün sözleriyle dile gelebilir: "Elinizdeki arastirmanin bastan sona konusu, saf bir duyus Verisinin zamansal Kurulmasi ve 'fenomenolojik Zaman'in böyle bir Kurulmaya temel olusturan Kendi-kurulmasidir. Ayrica Zaman Bilincinin yönelimsel karakterinin ortaya çikarilmasi ve genel olarak Yönelimsellikin artan temelden açiklanisi belirleyicidir. Tekil tahlillerin kendine has bir Içerigi hariç bu bile, elinizdeki incelemeleri, Yönelimselligin, "Mantik Arastirmalari"nda ilk defa girisilen, ilkesel açikliginin kaçinilmaz tamamlanmasi haline getirir. Bugün dahi Yönelimsellik ifadesi, bir parola degildir, aksine merkezi bir sorunun basligidir." -Martin Heidegger-(Tanitim Bülteninden)

Martin Heidegger'in derledigi Edmund Husserl'in "Içsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine" adli kitabi Avesta yayinlari arasinda çikti. Metabole dizisinde çikan kitabi Mesut Keskin Almancadan Türkçeye çevirdi.Fenomenolojinin kurucusu Edmund Husserl'in Içsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisine iliskin bilimsel ve felsefi arastirmalari, kendi kronolojik devaminda Seylerin durumu ve tarihteki hareketleri açisindan, Fenomenolojinin temellendirilmesi için nihai adimlari olusturur. Fenomenolojinin en zor konularinin basinda gelen Zaman Bilinci, tüm Bilinç yapilarinda ve biçimlerinde varsayilmis oldugundan, en fundamental Bilinçtir. Bilinç yapilarinin fenomenolojik tasviri ise bu zorlu sorun alanini asmayi dener, öyle ki bir yandan Süre, Ses Süresi, zamansal olup bitme gibi Zaman Objelerinin Kavranisinin olanagina iliskin soruyla objektif bir Yönelime ve diger yandan da zamansallastiran, tüm zamansal Görünüsü kuran mutlak Sübjektivite olarak Bilinci gösterip Bilinç Akisini islediginden, sübjektif bir Yönelime sahiptir. Bu meshur çalismanin redaksiyonunu Edith Stein üstlendi ve metin Martin Heidegger tarafindan "Jahrbuch für Philosophie und phänomenologische Forschung" (1928) adli yillik için yayima hazirlandi ki bu edisyon, 1910 yilina kadar olan Husserl el yazmalarindan ibarettir. Bu metinlerle Husserl, Zaman Bilincinin tahlilinin fenomenolojik yöntemini tüm kesinligi ve siki durusuyla uygulama imkani sunarken, fenomenolojik Indirgemenin ve Yönelimselligin temel kavramlarina girisir. Bu girismenin önemi ancak, bir ontologun, hermeneutikçinin, bir 'baska Baslangiç' düsünürünün ya da iste Fenomenoloji Hareketinin diger amansiz öncüsünün sözleriyle dile gelebilir: "Elinizdeki arastirmanin bastan sona konusu, saf bir duyus Verisinin zamansal Kurulmasi ve 'fenomenolojik Zaman'in böyle bir Kurulmaya temel olusturan Kendi-kurulmasidir. Ayrica Zaman Bilincinin yönelimsel karakterinin ortaya çikarilmasi ve genel olarak Yönelimsellikin artan temelden açiklanisi belirleyicidir. Tekil tahlillerin kendine has bir Içerigi hariç bu bile, elinizdeki incelemeleri, Yönelimselligin, "Mantik Arastirmalari"nda ilk defa girisilen, ilkesel açikliginin kaçinilmaz tamamlanmasi haline getirir. Bugün dahi Yönelimsellik ifadesi, bir parola degildir, aksine merkezi bir sorunun basligidir." -Martin Heidegger-(Tanitim Bülteninden)
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 79,80    79,80   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat