9786353270000
476900
https://www.merkezkitabevi.com/insan-i-kamil-1
İnsan-ı Kamil
202.80
Insani Kamil Sehid Üstad Mutahhari'nin devrim öncesi seçkin bir kitleye sundugu 13 oturumluk derslerin daha sonra Mutahhari'nin eserlerini yayinlama komitesi tarafindan kitaplastirilmis halidir. Imam Humeyni'nin “ömrümün ürünü” diye tarif ettigi Islam dünyasinin yetistirmis oldugu aydin, filozof ve ulemadan olan Sehid Mutahhari bu kitabinda insan-i kâmili ve insan-i kâmil olabilmek için takip edilmesi gereken rol modelleri istifademize sunmaktadir. 13 oturumluk dersleri boyunca insan-i kâmilin nasil olamayacaginin da altini çizen Üstad bu konuda söz söylemis felsefi okullarin görüslerini zikrederek Islam'in insan-i kâmilini anlamamizi saglamistir.Mutahhari'nin kitaplarini yayinlama komitesi kitabi yayina hazirlarken kitabi söyle bir takdimle sunmustur;Bu kitap, sehid mütefekkir, Üstad Murtaza Mutahhari'nin 1974 yilinin mübarek Ramazan ayinda gerçeklestirdigi on üç oturumluk konusmalarindan olusmaktadir. Bunlarin ilk alti oturumu, Tahran'daki Cavit Mescid'inde, digerleri de dinleyicilerin büyük çogunlugunun üniversite ögrencilerinin oldugu baska bir yerde banda kaydedilmistir.Üstadin bu konuyu seçmesi tesadüfî degildir. O günlerde bizim Islam toplumumuzda Islam'in, toplumsal düsturlarina dogru asiri bir yönelis vardi ve Islam'in manevi boyutu önemsiz gösteriliyordu. Geçmiste de ayni sekilde Islam'in ibadi, manevi boyutuna yönelis fazla olmus ve bu mukaddes dinin toplumsal boyutu unutulmustu. Iste Üstad Murtaza Mutahhari, Islam'in toplumsal bir din oldugunu, Islam insaninin kaç boyutlu bir insan oldugunu göstermek; Islam'in insaninin, bu ilahi mektebin emirlerini ahenkli bir sekilde yerine getirdigini belirtmek ve müslüman gençleri, tek boyutlu bir bakistan korumak için bu konuyu ortaya atmistir. Pek tabii ki “Insan-i Kâmil” konusunda diger mekteplerin görüslerini de incelemistir.Bu konusmalarin ilk celselerinin kapsaminin Hz. Ali'nin sehadet dönemini kapsamasi münasebetiyle, konusma sonlarinda konuyla ilgisiz olmayan birer “Zikr-i Musibet” de yer almaktadir.
Insani Kamil Sehid Üstad Mutahhari'nin devrim öncesi seçkin bir kitleye sundugu 13 oturumluk derslerin daha sonra Mutahhari'nin eserlerini yayinlama komitesi tarafindan kitaplastirilmis halidir. Imam Humeyni'nin “ömrümün ürünü” diye tarif ettigi Islam dünyasinin yetistirmis oldugu aydin, filozof ve ulemadan olan Sehid Mutahhari bu kitabinda insan-i kâmili ve insan-i kâmil olabilmek için takip edilmesi gereken rol modelleri istifademize sunmaktadir. 13 oturumluk dersleri boyunca insan-i kâmilin nasil olamayacaginin da altini çizen Üstad bu konuda söz söylemis felsefi okullarin görüslerini zikrederek Islam'in insan-i kâmilini anlamamizi saglamistir.Mutahhari'nin kitaplarini yayinlama komitesi kitabi yayina hazirlarken kitabi söyle bir takdimle sunmustur;Bu kitap, sehid mütefekkir, Üstad Murtaza Mutahhari'nin 1974 yilinin mübarek Ramazan ayinda gerçeklestirdigi on üç oturumluk konusmalarindan olusmaktadir. Bunlarin ilk alti oturumu, Tahran'daki Cavit Mescid'inde, digerleri de dinleyicilerin büyük çogunlugunun üniversite ögrencilerinin oldugu baska bir yerde banda kaydedilmistir.Üstadin bu konuyu seçmesi tesadüfî degildir. O günlerde bizim Islam toplumumuzda Islam'in, toplumsal düsturlarina dogru asiri bir yönelis vardi ve Islam'in manevi boyutu önemsiz gösteriliyordu. Geçmiste de ayni sekilde Islam'in ibadi, manevi boyutuna yönelis fazla olmus ve bu mukaddes dinin toplumsal boyutu unutulmustu. Iste Üstad Murtaza Mutahhari, Islam'in toplumsal bir din oldugunu, Islam insaninin kaç boyutlu bir insan oldugunu göstermek; Islam'in insaninin, bu ilahi mektebin emirlerini ahenkli bir sekilde yerine getirdigini belirtmek ve müslüman gençleri, tek boyutlu bir bakistan korumak için bu konuyu ortaya atmistir. Pek tabii ki “Insan-i Kâmil” konusunda diger mekteplerin görüslerini de incelemistir.Bu konusmalarin ilk celselerinin kapsaminin Hz. Ali'nin sehadet dönemini kapsamasi münasebetiyle, konusma sonlarinda konuyla ilgisiz olmayan birer “Zikr-i Musibet” de yer almaktadir.
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 202,80 | 202,80 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.