9789755747569
551478
https://www.merkezkitabevi.com/kafi-anlamak
Kaf'ı Anlamak
17.11
“Kaf” harfi, görünen varlik veya varolusla ilgili bir remiz/semboldür. Görünün bu varlik hem gayba hem de sehâdete isâret ettigine ve bu gerçekligi en mükemmel bir sekilde benliginde toplayan tek varlik insân olduguna göre, “Kaf” harfinin sirri da “insân-i kâmil” ile örtüsmektedir.Rûh'un hakîkatine erisebilmek önce Kaf/beden/nefs dagimizi asmakla, kisaca var zannettigimiz “âriyet” varligimizi ortadan kaldirmakla mümkündür. Tevhîd ilmi açisindan bakildiginda da Kaf dagini asmak; “sâlikin/tâlibin ef‘âlinin, sifatinin ve zâtinin Hakk'in oldugunu” bir insân-i kâmil ile zevk etmesi anlamina gelmektedir. “Kaf Dagi” ayni zamanda uzakligin ve zorlugun da bir karsiligi olarak kullanilmistir. Aslinda dünyâyi çevreliyor denen bu dag, bizi çevreleyen, bizim bedenimizi/varligimizi/nefsimizi olusturan bir dagdir. Bu dagda yasadigi düsünülen “Zümrüdüanka” ise Allah'in bize emânet ettigi/üfledigi “Rûh”a isârettir.Anlasiliyor ki; “Kaf”i tanimak varligi/varolusu anlamaktir. “Kaf”i tanimak, “Zümrüdüanka”yi aramaktir. “Zümrüdüanka”yi bulmak ise “Kaf/Benlik Dagi”ni asma irâdesi/cehdi gösteren insânlarin, kendi küllerinden yeniden dogarak Hakk ile “özde bir” oluslarini idrâk etmeleridir. Kisaca, dünyâ “bes” nokta üzerine kurulmustur. Bunlardan üçü “sin”in üç noktasi, digeri ise “Kaf”in iki noktasidir. Çünkü “Ask” ancak bu iki harfle yazilir.
“Kaf” harfi, görünen varlik veya varolusla ilgili bir remiz/semboldür. Görünün bu varlik hem gayba hem de sehâdete isâret ettigine ve bu gerçekligi en mükemmel bir sekilde benliginde toplayan tek varlik insân olduguna göre, “Kaf” harfinin sirri da “insân-i kâmil” ile örtüsmektedir.Rûh'un hakîkatine erisebilmek önce Kaf/beden/nefs dagimizi asmakla, kisaca var zannettigimiz “âriyet” varligimizi ortadan kaldirmakla mümkündür. Tevhîd ilmi açisindan bakildiginda da Kaf dagini asmak; “sâlikin/tâlibin ef‘âlinin, sifatinin ve zâtinin Hakk'in oldugunu” bir insân-i kâmil ile zevk etmesi anlamina gelmektedir. “Kaf Dagi” ayni zamanda uzakligin ve zorlugun da bir karsiligi olarak kullanilmistir. Aslinda dünyâyi çevreliyor denen bu dag, bizi çevreleyen, bizim bedenimizi/varligimizi/nefsimizi olusturan bir dagdir. Bu dagda yasadigi düsünülen “Zümrüdüanka” ise Allah'in bize emânet ettigi/üfledigi “Rûh”a isârettir.Anlasiliyor ki; “Kaf”i tanimak varligi/varolusu anlamaktir. “Kaf”i tanimak, “Zümrüdüanka”yi aramaktir. “Zümrüdüanka”yi bulmak ise “Kaf/Benlik Dagi”ni asma irâdesi/cehdi gösteren insânlarin, kendi küllerinden yeniden dogarak Hakk ile “özde bir” oluslarini idrâk etmeleridir. Kisaca, dünyâ “bes” nokta üzerine kurulmustur. Bunlardan üçü “sin”in üç noktasi, digeri ise “Kaf”in iki noktasidir. Çünkü “Ask” ancak bu iki harfle yazilir.
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 17,11 | 17,11 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.