Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet

Stok Kodu:
9786056296154
Sayfa Sayısı:
492
Basım Tarihi:
2015-01
Kategori:
%22 indirimli
550,00TL
429,00TL
KARGO BEDAVA
9786056296154
446386
Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet
Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet
429.00

Muhammed (as), hem Nebi hem Resul'dü (Ahzab 40). Ama ne zaman Nebi ne zaman Resul'dü? Muhammed (as), kirk ya indan vefatina kadar (sürekli) Nebi idi. Ama yalnizca Allah'in ayetlerini teblig ederken Resul'dü. Bu nedenledir ki Kur'an, Nebi Muhammed'e degil (ayetleri teblig eden) Resul Muhammed'e itaat emretmi tir. Keza itaat istenen Resul Muhammed oldugu gibi ilahi koruma altinda olan, yanilmayan, hevasindan konu mayan ve örnek alinmasi istenen de (Nebi degil) Resul Muhammed'dir. Kur'an, Resul Muhammed'in (Allah'tan getirdigi) sözleridir. Resul, Allah'in ayetlerini oldugu gibi insanlara teblig eder. Ilave veya eksiltme yapmaz. Bu nedenle hata da yapmaz. Ayrica hem kendisi hem de getirdigi sözler (Kur'an) ilahi koruma altindadir. Bu nedenle kiyamete kadar tüm müminler Resul Muhammed'e itaat edebilir. Bunun için O'nunla ayni dönemde ya amaya gerek yoktur.Buna kar i, müminlerin Nebi Muhammed'e itaat etme imkanlari yoktur. Çünkü Nebi'nin sözleri (yani gerçekten O'na ait olsa bile Kur'an di indaki sözleri/hadisler) ilahi koruma altinda degildir. Ayrica Nebi'nin kendisi de ilahi koruma altinda olmadigindan yanilma ihtimali vardir. Ve yaptigi içtihatlari nedeniyle Nebi'nin bazen yanildigi Kur'an ile sabittir. Bu nedenledir ki Kur'an, 'Sadece Kur'an'a tabi olun ve sakin ola ki ondan ba ka bir rehbere tabi olmayin (Araf 3)' buyurmu tur. Kur'an, Kur'an'a tabi olmak ile Resul'e tabi olmayi e anlamli kullanir. Zira Kur'an'a tabi olan Resul'e tabi olarak Resul'e itaat etmi olur. Resul'e itaat eden de Allah'a. Bizden istenen de budur (Resul'e/ Kur'an'a tabi olmak). Kur'an'in, Resul ve Nebi kelimelerine yükledigi bu muhte em fark, her iki kelime de 'peygamber' diye tercüme edildigi/algilandigi için (maalesef) çogu çevrelerce görülememi ve/veya görmezden gelinmi tir. görülememi ve bu yüzden de sünnetin (Resul ile degil) Nebi ile ili kilendirilmi olmasidir. I te bu kitap, Nebi ile Resul arasindaki bu farki göstermek ve dolayisiyla da sünnetin Nebi Muhammed ile degil Resul Muhammed ile ili kili oldugunu izah etmek için yazilmi tir. Bir ba ka ifade ile söylersek, sünnetin tümü ile Kur'an'a dayandigini ve hatta sünnetin Kur'an'dan ba ka bir ey olmadigini ispatlamak için yazilmi tir.Bu amaçla, konular öncelikli olarak ayetlerle izah edilmi tir. Ancak hadis usulü üzerinden de bazi kritikler yapilmi ve hatta (hadis-sünnet meselesinde) Kur'an üzerinden varilan sonucun aynisi hadis usulü üzerinden de elde edilmi tir. Bu bakimdan, sünneti Kur'an ile temellendiren benzer bazi çali malar olmakla birlikte, hem muhtevasi hem de metodolojisi bakimindan (özellikle Kur'an ve sünnet baglaminda birçok muhtemel soruyu ayetlerden delillerle cevaplamasi bakimindan) bu kitabin bir ilk oldugu söylenebilir.(Tanitim Bülteninden)

Muhammed (as), hem Nebi hem Resul'dü (Ahzab 40). Ama ne zaman Nebi ne zaman Resul'dü? Muhammed (as), kirk ya indan vefatina kadar (sürekli) Nebi idi. Ama yalnizca Allah'in ayetlerini teblig ederken Resul'dü. Bu nedenledir ki Kur'an, Nebi Muhammed'e degil (ayetleri teblig eden) Resul Muhammed'e itaat emretmi tir. Keza itaat istenen Resul Muhammed oldugu gibi ilahi koruma altinda olan, yanilmayan, hevasindan konu mayan ve örnek alinmasi istenen de (Nebi degil) Resul Muhammed'dir. Kur'an, Resul Muhammed'in (Allah'tan getirdigi) sözleridir. Resul, Allah'in ayetlerini oldugu gibi insanlara teblig eder. Ilave veya eksiltme yapmaz. Bu nedenle hata da yapmaz. Ayrica hem kendisi hem de getirdigi sözler (Kur'an) ilahi koruma altindadir. Bu nedenle kiyamete kadar tüm müminler Resul Muhammed'e itaat edebilir. Bunun için O'nunla ayni dönemde ya amaya gerek yoktur.Buna kar i, müminlerin Nebi Muhammed'e itaat etme imkanlari yoktur. Çünkü Nebi'nin sözleri (yani gerçekten O'na ait olsa bile Kur'an di indaki sözleri/hadisler) ilahi koruma altinda degildir. Ayrica Nebi'nin kendisi de ilahi koruma altinda olmadigindan yanilma ihtimali vardir. Ve yaptigi içtihatlari nedeniyle Nebi'nin bazen yanildigi Kur'an ile sabittir. Bu nedenledir ki Kur'an, 'Sadece Kur'an'a tabi olun ve sakin ola ki ondan ba ka bir rehbere tabi olmayin (Araf 3)' buyurmu tur. Kur'an, Kur'an'a tabi olmak ile Resul'e tabi olmayi e anlamli kullanir. Zira Kur'an'a tabi olan Resul'e tabi olarak Resul'e itaat etmi olur. Resul'e itaat eden de Allah'a. Bizden istenen de budur (Resul'e/ Kur'an'a tabi olmak). Kur'an'in, Resul ve Nebi kelimelerine yükledigi bu muhte em fark, her iki kelime de 'peygamber' diye tercüme edildigi/algilandigi için (maalesef) çogu çevrelerce görülememi ve/veya görmezden gelinmi tir. görülememi ve bu yüzden de sünnetin (Resul ile degil) Nebi ile ili kilendirilmi olmasidir. I te bu kitap, Nebi ile Resul arasindaki bu farki göstermek ve dolayisiyla da sünnetin Nebi Muhammed ile degil Resul Muhammed ile ili kili oldugunu izah etmek için yazilmi tir. Bir ba ka ifade ile söylersek, sünnetin tümü ile Kur'an'a dayandigini ve hatta sünnetin Kur'an'dan ba ka bir ey olmadigini ispatlamak için yazilmi tir.Bu amaçla, konular öncelikli olarak ayetlerle izah edilmi tir. Ancak hadis usulü üzerinden de bazi kritikler yapilmi ve hatta (hadis-sünnet meselesinde) Kur'an üzerinden varilan sonucun aynisi hadis usulü üzerinden de elde edilmi tir. Bu bakimdan, sünneti Kur'an ile temellendiren benzer bazi çali malar olmakla birlikte, hem muhtevasi hem de metodolojisi bakimindan (özellikle Kur'an ve sünnet baglaminda birçok muhtemel soruyu ayetlerden delillerle cevaplamasi bakimindan) bu kitabin bir ilk oldugu söylenebilir.(Tanitim Bülteninden)
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 429,00    429,00   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat