9786053161905
411346
https://www.merkezkitabevi.com/molekuler-kizil-antroposen-caginin-teorisi
Moleküler Kızıl - Antroposen Çağının Teorisi
207.48
İÇERİK TANITIMI: Sovyetler Birliği'nin çöküşünün ardından zaferini ilan eden dizginsiz kapitalizm, kendi yarattığı için çözüm getiremeyeceği felaketlerle yüz yüze bugün. Artık insan türü olarak bozduklarımızı küçük rötuşlarla düzeltip kendi çıkarımıza kullanacağımız bütünsel, organik bir döngü varsaymamız mümkün değil. Kapitalist gerçekçilik de, hepimizi bambu bisikletlerde hayal eden ideolojik ikizi kapitalist romans da çare sunmuyor.
Melankoliye kapılmamak için bize alternatif bir gerçekçilik gerek, diyor McKenzie Wark: işbirliği içindeki bilme ve yapma emeğine yakın duran; ekonomik, teknik, politik ve kültürel dönüşümleri ilişkilendiren bir gerçekçilik. Moleküler Kızıl, bu amaçla önce Sovyetler Birliği'nin kuruluş yıllarında bastırılan Marksist teori akımlarına dönüyor: emeğin bakış açısını merkeze koyan Bogdanov'un tektolojisine ve Proletkült'üne; Platonov'un hayal güçlerini birleştirecek edebiyat fabrikası tasavvuruna, yoldaş bakış açısına... Sonra günümüzde kültür ve bilimler arasındaki sınırlarda çalışan yazarları ele alıyor: insanın başka organizmalar ve teknolojiyle geçirgen sınırlarını hatırlatan siborg kavramı ve feminist bakış açısıyla Donna Haraway, farklı aygıtların nasıl farklı bilgi özneleri ve nesneleri üreten kesikler oluşturduğuna dikkat çeken Karen Barad, bir tür meta-ütopya öneren Kim Stanley Robinson…
Zihin ve beden emekçilerine bir Siborg Enternasyonali çağrısı yapıyor Wark: “Antroposenin bütün işleyişlerini dağıtacak araçlara ve iradeye hayal gücünde zaten sahip olan bir Enternasyonal. Eskisinin yıkıntıları üzerinde yeni canlı dünyayı inşa etmekten başka yapacak bir şeyi olmayan bir Enternasyonal. Bu uygarlığın kalıcı olamayacağını hepimiz biliyoruz. Birlikte yenisini yapalım.”
YAZAR HAKKINDA: 1961 yılında Avustralya'nın Newcastle şehrinde doğdu. Macquarie Üniversitesi'nde lisans, Sidney Teknoloji Üniversitesi'nde yüksek lisans eğitimini tamamladıktan sonra Murdoch Üniversitesi İletişim Bölümü'nde doktora yaptı. İlk siyasi ve teorik yazılarını post-Marksist Arena dergisinde yayımladı. 1990'lı yıllarda dijital medya ve sanat üzerine yazmaya başladı. 2000 yılında ABD'ye yerleşerek hepsi Avustralyalı olan şair John Kinsella, romancı Bernard Cohen ve yayıncı/yazar Terri-Ann White ile birlikte “Hız Fabrikası” adını verdikleri bir teknik geliştirdi; 2002'de mesafe ve yurtsuzlaşma üzerine aynı adlı bir ortak kitaba imza attı. Yine o yıl bir GPS cihazıyla dolaşarak belli zaman ve koordinatlardaki gözlemlerini kaydettiği bir diğer deneysel yapıt olan Dispositions'ı yazdı. Medya teorisi, eleştirel teori, müzik, sinema, görsel sanatlar ve Sitüasyonist Enternasyonal üzerine pek çok yazı ve kitap kaleme alan Wark, halen New York New School'da Medya ve Kültürel İncelemeler profesörü, ayrıca Eugene Lang Üniversitesi'nde ders veriyor. Feminist performans sanatçısı ve yazar Christen Clifford ile evliliğinden iki çocuğu olan Wark, 2018 yılında transgender olduğunu açıkladı. 2019 yılında Carl & Marilynn Thoma Sanat Vakfı'nın Dijital Sanat Yazımı Ödülü'ne layık görülen Wark'ın Türkçede daha önce Bir Hacker Manifestosu (Altıkırkbeş, 2008) ve Kaldırım Taşlarının Altında Kumsal Var (Sel, 2012) adlı kitapları yayımlandı.
Melankoliye kapılmamak için bize alternatif bir gerçekçilik gerek, diyor McKenzie Wark: işbirliği içindeki bilme ve yapma emeğine yakın duran; ekonomik, teknik, politik ve kültürel dönüşümleri ilişkilendiren bir gerçekçilik. Moleküler Kızıl, bu amaçla önce Sovyetler Birliği'nin kuruluş yıllarında bastırılan Marksist teori akımlarına dönüyor: emeğin bakış açısını merkeze koyan Bogdanov'un tektolojisine ve Proletkült'üne; Platonov'un hayal güçlerini birleştirecek edebiyat fabrikası tasavvuruna, yoldaş bakış açısına... Sonra günümüzde kültür ve bilimler arasındaki sınırlarda çalışan yazarları ele alıyor: insanın başka organizmalar ve teknolojiyle geçirgen sınırlarını hatırlatan siborg kavramı ve feminist bakış açısıyla Donna Haraway, farklı aygıtların nasıl farklı bilgi özneleri ve nesneleri üreten kesikler oluşturduğuna dikkat çeken Karen Barad, bir tür meta-ütopya öneren Kim Stanley Robinson…
Zihin ve beden emekçilerine bir Siborg Enternasyonali çağrısı yapıyor Wark: “Antroposenin bütün işleyişlerini dağıtacak araçlara ve iradeye hayal gücünde zaten sahip olan bir Enternasyonal. Eskisinin yıkıntıları üzerinde yeni canlı dünyayı inşa etmekten başka yapacak bir şeyi olmayan bir Enternasyonal. Bu uygarlığın kalıcı olamayacağını hepimiz biliyoruz. Birlikte yenisini yapalım.”
YAZAR HAKKINDA: 1961 yılında Avustralya'nın Newcastle şehrinde doğdu. Macquarie Üniversitesi'nde lisans, Sidney Teknoloji Üniversitesi'nde yüksek lisans eğitimini tamamladıktan sonra Murdoch Üniversitesi İletişim Bölümü'nde doktora yaptı. İlk siyasi ve teorik yazılarını post-Marksist Arena dergisinde yayımladı. 1990'lı yıllarda dijital medya ve sanat üzerine yazmaya başladı. 2000 yılında ABD'ye yerleşerek hepsi Avustralyalı olan şair John Kinsella, romancı Bernard Cohen ve yayıncı/yazar Terri-Ann White ile birlikte “Hız Fabrikası” adını verdikleri bir teknik geliştirdi; 2002'de mesafe ve yurtsuzlaşma üzerine aynı adlı bir ortak kitaba imza attı. Yine o yıl bir GPS cihazıyla dolaşarak belli zaman ve koordinatlardaki gözlemlerini kaydettiği bir diğer deneysel yapıt olan Dispositions'ı yazdı. Medya teorisi, eleştirel teori, müzik, sinema, görsel sanatlar ve Sitüasyonist Enternasyonal üzerine pek çok yazı ve kitap kaleme alan Wark, halen New York New School'da Medya ve Kültürel İncelemeler profesörü, ayrıca Eugene Lang Üniversitesi'nde ders veriyor. Feminist performans sanatçısı ve yazar Christen Clifford ile evliliğinden iki çocuğu olan Wark, 2018 yılında transgender olduğunu açıkladı. 2019 yılında Carl & Marilynn Thoma Sanat Vakfı'nın Dijital Sanat Yazımı Ödülü'ne layık görülen Wark'ın Türkçede daha önce Bir Hacker Manifestosu (Altıkırkbeş, 2008) ve Kaldırım Taşlarının Altında Kumsal Var (Sel, 2012) adlı kitapları yayımlandı.
İÇERİK TANITIMI: Sovyetler Birliği'nin çöküşünün ardından zaferini ilan eden dizginsiz kapitalizm, kendi yarattığı için çözüm getiremeyeceği felaketlerle yüz yüze bugün. Artık insan türü olarak bozduklarımızı küçük rötuşlarla düzeltip kendi çıkarımıza kullanacağımız bütünsel, organik bir döngü varsaymamız mümkün değil. Kapitalist gerçekçilik de, hepimizi bambu bisikletlerde hayal eden ideolojik ikizi kapitalist romans da çare sunmuyor.
Melankoliye kapılmamak için bize alternatif bir gerçekçilik gerek, diyor McKenzie Wark: işbirliği içindeki bilme ve yapma emeğine yakın duran; ekonomik, teknik, politik ve kültürel dönüşümleri ilişkilendiren bir gerçekçilik. Moleküler Kızıl, bu amaçla önce Sovyetler Birliği'nin kuruluş yıllarında bastırılan Marksist teori akımlarına dönüyor: emeğin bakış açısını merkeze koyan Bogdanov'un tektolojisine ve Proletkült'üne; Platonov'un hayal güçlerini birleştirecek edebiyat fabrikası tasavvuruna, yoldaş bakış açısına... Sonra günümüzde kültür ve bilimler arasındaki sınırlarda çalışan yazarları ele alıyor: insanın başka organizmalar ve teknolojiyle geçirgen sınırlarını hatırlatan siborg kavramı ve feminist bakış açısıyla Donna Haraway, farklı aygıtların nasıl farklı bilgi özneleri ve nesneleri üreten kesikler oluşturduğuna dikkat çeken Karen Barad, bir tür meta-ütopya öneren Kim Stanley Robinson…
Zihin ve beden emekçilerine bir Siborg Enternasyonali çağrısı yapıyor Wark: “Antroposenin bütün işleyişlerini dağıtacak araçlara ve iradeye hayal gücünde zaten sahip olan bir Enternasyonal. Eskisinin yıkıntıları üzerinde yeni canlı dünyayı inşa etmekten başka yapacak bir şeyi olmayan bir Enternasyonal. Bu uygarlığın kalıcı olamayacağını hepimiz biliyoruz. Birlikte yenisini yapalım.”
YAZAR HAKKINDA: 1961 yılında Avustralya'nın Newcastle şehrinde doğdu. Macquarie Üniversitesi'nde lisans, Sidney Teknoloji Üniversitesi'nde yüksek lisans eğitimini tamamladıktan sonra Murdoch Üniversitesi İletişim Bölümü'nde doktora yaptı. İlk siyasi ve teorik yazılarını post-Marksist Arena dergisinde yayımladı. 1990'lı yıllarda dijital medya ve sanat üzerine yazmaya başladı. 2000 yılında ABD'ye yerleşerek hepsi Avustralyalı olan şair John Kinsella, romancı Bernard Cohen ve yayıncı/yazar Terri-Ann White ile birlikte “Hız Fabrikası” adını verdikleri bir teknik geliştirdi; 2002'de mesafe ve yurtsuzlaşma üzerine aynı adlı bir ortak kitaba imza attı. Yine o yıl bir GPS cihazıyla dolaşarak belli zaman ve koordinatlardaki gözlemlerini kaydettiği bir diğer deneysel yapıt olan Dispositions'ı yazdı. Medya teorisi, eleştirel teori, müzik, sinema, görsel sanatlar ve Sitüasyonist Enternasyonal üzerine pek çok yazı ve kitap kaleme alan Wark, halen New York New School'da Medya ve Kültürel İncelemeler profesörü, ayrıca Eugene Lang Üniversitesi'nde ders veriyor. Feminist performans sanatçısı ve yazar Christen Clifford ile evliliğinden iki çocuğu olan Wark, 2018 yılında transgender olduğunu açıkladı. 2019 yılında Carl & Marilynn Thoma Sanat Vakfı'nın Dijital Sanat Yazımı Ödülü'ne layık görülen Wark'ın Türkçede daha önce Bir Hacker Manifestosu (Altıkırkbeş, 2008) ve Kaldırım Taşlarının Altında Kumsal Var (Sel, 2012) adlı kitapları yayımlandı.
Melankoliye kapılmamak için bize alternatif bir gerçekçilik gerek, diyor McKenzie Wark: işbirliği içindeki bilme ve yapma emeğine yakın duran; ekonomik, teknik, politik ve kültürel dönüşümleri ilişkilendiren bir gerçekçilik. Moleküler Kızıl, bu amaçla önce Sovyetler Birliği'nin kuruluş yıllarında bastırılan Marksist teori akımlarına dönüyor: emeğin bakış açısını merkeze koyan Bogdanov'un tektolojisine ve Proletkült'üne; Platonov'un hayal güçlerini birleştirecek edebiyat fabrikası tasavvuruna, yoldaş bakış açısına... Sonra günümüzde kültür ve bilimler arasındaki sınırlarda çalışan yazarları ele alıyor: insanın başka organizmalar ve teknolojiyle geçirgen sınırlarını hatırlatan siborg kavramı ve feminist bakış açısıyla Donna Haraway, farklı aygıtların nasıl farklı bilgi özneleri ve nesneleri üreten kesikler oluşturduğuna dikkat çeken Karen Barad, bir tür meta-ütopya öneren Kim Stanley Robinson…
Zihin ve beden emekçilerine bir Siborg Enternasyonali çağrısı yapıyor Wark: “Antroposenin bütün işleyişlerini dağıtacak araçlara ve iradeye hayal gücünde zaten sahip olan bir Enternasyonal. Eskisinin yıkıntıları üzerinde yeni canlı dünyayı inşa etmekten başka yapacak bir şeyi olmayan bir Enternasyonal. Bu uygarlığın kalıcı olamayacağını hepimiz biliyoruz. Birlikte yenisini yapalım.”
YAZAR HAKKINDA: 1961 yılında Avustralya'nın Newcastle şehrinde doğdu. Macquarie Üniversitesi'nde lisans, Sidney Teknoloji Üniversitesi'nde yüksek lisans eğitimini tamamladıktan sonra Murdoch Üniversitesi İletişim Bölümü'nde doktora yaptı. İlk siyasi ve teorik yazılarını post-Marksist Arena dergisinde yayımladı. 1990'lı yıllarda dijital medya ve sanat üzerine yazmaya başladı. 2000 yılında ABD'ye yerleşerek hepsi Avustralyalı olan şair John Kinsella, romancı Bernard Cohen ve yayıncı/yazar Terri-Ann White ile birlikte “Hız Fabrikası” adını verdikleri bir teknik geliştirdi; 2002'de mesafe ve yurtsuzlaşma üzerine aynı adlı bir ortak kitaba imza attı. Yine o yıl bir GPS cihazıyla dolaşarak belli zaman ve koordinatlardaki gözlemlerini kaydettiği bir diğer deneysel yapıt olan Dispositions'ı yazdı. Medya teorisi, eleştirel teori, müzik, sinema, görsel sanatlar ve Sitüasyonist Enternasyonal üzerine pek çok yazı ve kitap kaleme alan Wark, halen New York New School'da Medya ve Kültürel İncelemeler profesörü, ayrıca Eugene Lang Üniversitesi'nde ders veriyor. Feminist performans sanatçısı ve yazar Christen Clifford ile evliliğinden iki çocuğu olan Wark, 2018 yılında transgender olduğunu açıkladı. 2019 yılında Carl & Marilynn Thoma Sanat Vakfı'nın Dijital Sanat Yazımı Ödülü'ne layık görülen Wark'ın Türkçede daha önce Bir Hacker Manifestosu (Altıkırkbeş, 2008) ve Kaldırım Taşlarının Altında Kumsal Var (Sel, 2012) adlı kitapları yayımlandı.
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 207,48 | 207,48 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.