Bu işlem için üye girişi yapmanız gerekiyor
9789754736236
546018
https://www.merkezkitabevi.com/pembe-kitap-tevfik-fikreti-bes-cepheden-kirk-muharririn-tenkidleri
Pembe Kitap Tevfik Fikret'i Beş Cepheden Kırk Muharririn Tenkidleri
120.90
“Pembe Kitap” su soruya cevap veriyor:
Tevfik Fikret “örnek adam” mi yoksa “hasta adam” mi?..
Inanç ve düsünce serüveni inançsizlikla-dinsizlikle sonuçlanmis olan Tevfik Fikret, 1920'lerin ortasindan baslayarak 1930'lu ve 1940'li yillarda bu özelliginden dolayi resmî ideoloji tarafindan öne çikarilmis, onun din aleyhindeki siirleri seküler baglamda degerlendirilerek kati ya da jakoben lâiklik için payanda yapilmistir. Yine ateizm içerikli bu siirleri ilericilik addedilerek Fikret, Kemalist ideoloji için bir dolgu malzemesine dönüstürülmüstür. Bu noktada “Harf Inkilâbi”ndan hemen sonra 1928 yilinda Hasan Âli Yücel'in, Fikret'in “Tarihten baslayarak, insanlarca yüce ve kutsal bilinen her seye hücum ettigi, manzumesini Allah'in varligini inkârla bitirdigi” “Tarîh-i Kadîm” baslikli siirini ve “Doksan Bese Dogru” siirini yayina hazirlayarak liselerde edebiyat derslerinde okutuldugu hatirda tutulmalidir.
Iste Esref Edib Fergan, bir yandan Komünist-Sabatayist Tan gazetesi yazari Sabiha Zekeriya Sertel ve destekçilerine, bir yandan da tek-partinin Fikret'in din karsitligini öne çikaran arkaik zihniyetine karsi “PEMBE KITAP: Tevfik Fikret'i Bes Cepheden Kirk Muharririn Tenkidleri” adli bu eseri yayina hazirlamistir.
Ve bu eser, Tevfik Fikret'in “hasta adam” oldugunu ortaya koymaktadir…
Tevfik Fikret “örnek adam” mi yoksa “hasta adam” mi?..
Inanç ve düsünce serüveni inançsizlikla-dinsizlikle sonuçlanmis olan Tevfik Fikret, 1920'lerin ortasindan baslayarak 1930'lu ve 1940'li yillarda bu özelliginden dolayi resmî ideoloji tarafindan öne çikarilmis, onun din aleyhindeki siirleri seküler baglamda degerlendirilerek kati ya da jakoben lâiklik için payanda yapilmistir. Yine ateizm içerikli bu siirleri ilericilik addedilerek Fikret, Kemalist ideoloji için bir dolgu malzemesine dönüstürülmüstür. Bu noktada “Harf Inkilâbi”ndan hemen sonra 1928 yilinda Hasan Âli Yücel'in, Fikret'in “Tarihten baslayarak, insanlarca yüce ve kutsal bilinen her seye hücum ettigi, manzumesini Allah'in varligini inkârla bitirdigi” “Tarîh-i Kadîm” baslikli siirini ve “Doksan Bese Dogru” siirini yayina hazirlayarak liselerde edebiyat derslerinde okutuldugu hatirda tutulmalidir.
Iste Esref Edib Fergan, bir yandan Komünist-Sabatayist Tan gazetesi yazari Sabiha Zekeriya Sertel ve destekçilerine, bir yandan da tek-partinin Fikret'in din karsitligini öne çikaran arkaik zihniyetine karsi “PEMBE KITAP: Tevfik Fikret'i Bes Cepheden Kirk Muharririn Tenkidleri” adli bu eseri yayina hazirlamistir.
Ve bu eser, Tevfik Fikret'in “hasta adam” oldugunu ortaya koymaktadir…
“Pembe Kitap” su soruya cevap veriyor:
Tevfik Fikret “örnek adam” mi yoksa “hasta adam” mi?..
Inanç ve düsünce serüveni inançsizlikla-dinsizlikle sonuçlanmis olan Tevfik Fikret, 1920'lerin ortasindan baslayarak 1930'lu ve 1940'li yillarda bu özelliginden dolayi resmî ideoloji tarafindan öne çikarilmis, onun din aleyhindeki siirleri seküler baglamda degerlendirilerek kati ya da jakoben lâiklik için payanda yapilmistir. Yine ateizm içerikli bu siirleri ilericilik addedilerek Fikret, Kemalist ideoloji için bir dolgu malzemesine dönüstürülmüstür. Bu noktada “Harf Inkilâbi”ndan hemen sonra 1928 yilinda Hasan Âli Yücel'in, Fikret'in “Tarihten baslayarak, insanlarca yüce ve kutsal bilinen her seye hücum ettigi, manzumesini Allah'in varligini inkârla bitirdigi” “Tarîh-i Kadîm” baslikli siirini ve “Doksan Bese Dogru” siirini yayina hazirlayarak liselerde edebiyat derslerinde okutuldugu hatirda tutulmalidir.
Iste Esref Edib Fergan, bir yandan Komünist-Sabatayist Tan gazetesi yazari Sabiha Zekeriya Sertel ve destekçilerine, bir yandan da tek-partinin Fikret'in din karsitligini öne çikaran arkaik zihniyetine karsi “PEMBE KITAP: Tevfik Fikret'i Bes Cepheden Kirk Muharririn Tenkidleri” adli bu eseri yayina hazirlamistir.
Ve bu eser, Tevfik Fikret'in “hasta adam” oldugunu ortaya koymaktadir…
Tevfik Fikret “örnek adam” mi yoksa “hasta adam” mi?..
Inanç ve düsünce serüveni inançsizlikla-dinsizlikle sonuçlanmis olan Tevfik Fikret, 1920'lerin ortasindan baslayarak 1930'lu ve 1940'li yillarda bu özelliginden dolayi resmî ideoloji tarafindan öne çikarilmis, onun din aleyhindeki siirleri seküler baglamda degerlendirilerek kati ya da jakoben lâiklik için payanda yapilmistir. Yine ateizm içerikli bu siirleri ilericilik addedilerek Fikret, Kemalist ideoloji için bir dolgu malzemesine dönüstürülmüstür. Bu noktada “Harf Inkilâbi”ndan hemen sonra 1928 yilinda Hasan Âli Yücel'in, Fikret'in “Tarihten baslayarak, insanlarca yüce ve kutsal bilinen her seye hücum ettigi, manzumesini Allah'in varligini inkârla bitirdigi” “Tarîh-i Kadîm” baslikli siirini ve “Doksan Bese Dogru” siirini yayina hazirlayarak liselerde edebiyat derslerinde okutuldugu hatirda tutulmalidir.
Iste Esref Edib Fergan, bir yandan Komünist-Sabatayist Tan gazetesi yazari Sabiha Zekeriya Sertel ve destekçilerine, bir yandan da tek-partinin Fikret'in din karsitligini öne çikaran arkaik zihniyetine karsi “PEMBE KITAP: Tevfik Fikret'i Bes Cepheden Kirk Muharririn Tenkidleri” adli bu eseri yayina hazirlamistir.
Ve bu eser, Tevfik Fikret'in “hasta adam” oldugunu ortaya koymaktadir…
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,90 | 120,90 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.