9786058398702
464524
https://www.merkezkitabevi.com/resim-uzerine-ve-heykel-uzerine
Resim Üzerine ve Heykel Üzerine
23.40
Rönesans Italyasi'nin en etkili Hümanisti olan Leon Battista Alberti'nin her ikisi de sanat tarihinin basvuru kaynagi halini almis “Resim Üzerine” (De Pictura, 1435/1436) ve “Heykel Üzerine” (De Statua, 1443/?) adli iki kitabini birarada yayinliyoruz. Bu derlemeyle, akademik tartismalarin disinda kalan ve elestirel basim olmaktan uzak duran ortalama bir metni dilimize kazandirmayi amaçladik.
“Resim Üzerine”, resim kuramini konu alan ilk modern incelemedir. Kendisinden sonraki bütün resim kurami incelemelerini derinden etkilemis olan bu çalisma, resim sanatinin 15. yüzyil Floransasi'ndaki durumunu ortaya koyan bir belgedir. Bu esere göre insan, bilginin hem baslangiç noktasi hem de sorgulandigi noktadir.
“Heykel Üzerine”, heykel sanatini kuramsal ve teknik açilardan ele alan bir uygulama kilavuzu gibi tasarlanmistir. Alberti bu çalismasinda, insan bedenini agirliklar, karsi agirliklar, kaldiraçlar, dengeler, ölçüler ve oranlar sistemi olarak ele almistir. Insan disinda hiçbir ölçü olmadigi görüsüyle Ortaçag'in tamamiyla kapanmasina katkida bulunmustur.
“Resimlerden, onlari nasil taklit edeceginiz disinda bir sey ögrenemezsiniz; heykelden ise onu taklit etmeyi ve isiklari nasil taniyip çizeceginizi ögrenirsiniz.”
“Baslangicinda hatalarla dolu seylere yer vermeyen hiçbir sanat yoktur. Hiçbir sey ayni anda hem yeni hem de mükemmel olamaz.”
“Resim Üzerine”, resim kuramini konu alan ilk modern incelemedir. Kendisinden sonraki bütün resim kurami incelemelerini derinden etkilemis olan bu çalisma, resim sanatinin 15. yüzyil Floransasi'ndaki durumunu ortaya koyan bir belgedir. Bu esere göre insan, bilginin hem baslangiç noktasi hem de sorgulandigi noktadir.
“Heykel Üzerine”, heykel sanatini kuramsal ve teknik açilardan ele alan bir uygulama kilavuzu gibi tasarlanmistir. Alberti bu çalismasinda, insan bedenini agirliklar, karsi agirliklar, kaldiraçlar, dengeler, ölçüler ve oranlar sistemi olarak ele almistir. Insan disinda hiçbir ölçü olmadigi görüsüyle Ortaçag'in tamamiyla kapanmasina katkida bulunmustur.
“Resimlerden, onlari nasil taklit edeceginiz disinda bir sey ögrenemezsiniz; heykelden ise onu taklit etmeyi ve isiklari nasil taniyip çizeceginizi ögrenirsiniz.”
“Baslangicinda hatalarla dolu seylere yer vermeyen hiçbir sanat yoktur. Hiçbir sey ayni anda hem yeni hem de mükemmel olamaz.”
Rönesans Italyasi'nin en etkili Hümanisti olan Leon Battista Alberti'nin her ikisi de sanat tarihinin basvuru kaynagi halini almis “Resim Üzerine” (De Pictura, 1435/1436) ve “Heykel Üzerine” (De Statua, 1443/?) adli iki kitabini birarada yayinliyoruz. Bu derlemeyle, akademik tartismalarin disinda kalan ve elestirel basim olmaktan uzak duran ortalama bir metni dilimize kazandirmayi amaçladik.
“Resim Üzerine”, resim kuramini konu alan ilk modern incelemedir. Kendisinden sonraki bütün resim kurami incelemelerini derinden etkilemis olan bu çalisma, resim sanatinin 15. yüzyil Floransasi'ndaki durumunu ortaya koyan bir belgedir. Bu esere göre insan, bilginin hem baslangiç noktasi hem de sorgulandigi noktadir.
“Heykel Üzerine”, heykel sanatini kuramsal ve teknik açilardan ele alan bir uygulama kilavuzu gibi tasarlanmistir. Alberti bu çalismasinda, insan bedenini agirliklar, karsi agirliklar, kaldiraçlar, dengeler, ölçüler ve oranlar sistemi olarak ele almistir. Insan disinda hiçbir ölçü olmadigi görüsüyle Ortaçag'in tamamiyla kapanmasina katkida bulunmustur.
“Resimlerden, onlari nasil taklit edeceginiz disinda bir sey ögrenemezsiniz; heykelden ise onu taklit etmeyi ve isiklari nasil taniyip çizeceginizi ögrenirsiniz.”
“Baslangicinda hatalarla dolu seylere yer vermeyen hiçbir sanat yoktur. Hiçbir sey ayni anda hem yeni hem de mükemmel olamaz.”
“Resim Üzerine”, resim kuramini konu alan ilk modern incelemedir. Kendisinden sonraki bütün resim kurami incelemelerini derinden etkilemis olan bu çalisma, resim sanatinin 15. yüzyil Floransasi'ndaki durumunu ortaya koyan bir belgedir. Bu esere göre insan, bilginin hem baslangiç noktasi hem de sorgulandigi noktadir.
“Heykel Üzerine”, heykel sanatini kuramsal ve teknik açilardan ele alan bir uygulama kilavuzu gibi tasarlanmistir. Alberti bu çalismasinda, insan bedenini agirliklar, karsi agirliklar, kaldiraçlar, dengeler, ölçüler ve oranlar sistemi olarak ele almistir. Insan disinda hiçbir ölçü olmadigi görüsüyle Ortaçag'in tamamiyla kapanmasina katkida bulunmustur.
“Resimlerden, onlari nasil taklit edeceginiz disinda bir sey ögrenemezsiniz; heykelden ise onu taklit etmeyi ve isiklari nasil taniyip çizeceginizi ögrenirsiniz.”
“Baslangicinda hatalarla dolu seylere yer vermeyen hiçbir sanat yoktur. Hiçbir sey ayni anda hem yeni hem de mükemmel olamaz.”
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 23,40 | 23,40 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.