Sanat Mimarlık Kompleksi Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği

Stok Kodu:
9789750511738
Sayfa Sayısı:
365
Baskı:
4
Basım Tarihi:
2020-01
Çeviren:
Serpil Özaloğlu
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%9 indirimli
270,00TL
245,70TL
9789750511738
514522
Sanat Mimarlık Kompleksi  Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği
Sanat Mimarlık Kompleksi Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği
245.70
Geçtigimiz yarim yüzyil boyunca, sanatin mimarlik ve tasarimla kaynasmasina tanik olduk: Sanat eserleri, alisildik galeri ve müze mekânlarinin sinirlarini asip eski sanayi yapilarina, gündelik hayatin mekânlarina ve dogaya açilirken, mimarlik da yapisal, tarihsel ve toplumsal önceliklerini bir kenara birakarak kendini gitgide bir “görsel sanat” olarak kurmaya basladi. Bunun sonucunda, bir yandan ölçegi ve kamusal alana müdahalesi yönünden mimarlikla boy ölçüsen bir sanat, diger yandan görsel kültürümüzde sanatçilar kadar derin izler birakan “yildiz mimarlar” ortaya çikti. Bu birlesme sonucunda sirketler ve hükümetler, içerdigi eserlerden çok mimarisiyle öne çikan ikonik müzelerle, festival ve bienal benzeri etkinliklerle sehirleri “markalastirmak” ve is dünyasinin yatirimlarini çekmek için gözlerini sanat-mimarlik ikilisine çevirdiler. Ekonomi ile kültürün ayrilmaz biçimde iç içe geçtigi bu süreçte, her iki alan da, dünya çapinda yayginlasan gösteri kültürüne eklemlendi ve onu pekistirdi. Sanat da mimarlik da, neoliberal ekonomi politikalarinin kültür yoluyla hayata geçirilmesinin araci haline geldi.Hal Foster, “yildiz mimarlar”in çalismalari ve sanati yeni alanlara açan sanatçilarin eserleri üzerinden, “sanat-mimarlik kompleksi” adini verdigi bu kaynasmanin tarihini ve günümüzdeki etkilerini inceliyor. Küresel gösteri kültürünün yarattigi sahte öznellige ve toplumsalliga direnmenin yollarini arastiriyor.
Geçtigimiz yarim yüzyil boyunca, sanatin mimarlik ve tasarimla kaynasmasina tanik olduk: Sanat eserleri, alisildik galeri ve müze mekânlarinin sinirlarini asip eski sanayi yapilarina, gündelik hayatin mekânlarina ve dogaya açilirken, mimarlik da yapisal, tarihsel ve toplumsal önceliklerini bir kenara birakarak kendini gitgide bir “görsel sanat” olarak kurmaya basladi. Bunun sonucunda, bir yandan ölçegi ve kamusal alana müdahalesi yönünden mimarlikla boy ölçüsen bir sanat, diger yandan görsel kültürümüzde sanatçilar kadar derin izler birakan “yildiz mimarlar” ortaya çikti. Bu birlesme sonucunda sirketler ve hükümetler, içerdigi eserlerden çok mimarisiyle öne çikan ikonik müzelerle, festival ve bienal benzeri etkinliklerle sehirleri “markalastirmak” ve is dünyasinin yatirimlarini çekmek için gözlerini sanat-mimarlik ikilisine çevirdiler. Ekonomi ile kültürün ayrilmaz biçimde iç içe geçtigi bu süreçte, her iki alan da, dünya çapinda yayginlasan gösteri kültürüne eklemlendi ve onu pekistirdi. Sanat da mimarlik da, neoliberal ekonomi politikalarinin kültür yoluyla hayata geçirilmesinin araci haline geldi.Hal Foster, “yildiz mimarlar”in çalismalari ve sanati yeni alanlara açan sanatçilarin eserleri üzerinden, “sanat-mimarlik kompleksi” adini verdigi bu kaynasmanin tarihini ve günümüzdeki etkilerini inceliyor. Küresel gösteri kültürünün yarattigi sahte öznellige ve toplumsalliga direnmenin yollarini arastiriyor.
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 245,70    245,70   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat