Senaryo Okumak Film Senaryosu Nasıl Analiz Edilir, Nasıl Değerlendirilir

Stok Kodu:
9786054979257
Sayfa Sayısı:
160
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-01
Çeviren:
Canan Kaplan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
%28 indirimli
79,00TL
56,88TL
9786054979257
433232
Senaryo Okumak  Film Senaryosu Nasıl Analiz Edilir, Nasıl Değerlendirilir
Senaryo Okumak Film Senaryosu Nasıl Analiz Edilir, Nasıl Değerlendirilir
56.88
Senaryo okuru film endüstrisi için vazgeçilmezdir, çünkü okurlar çogu zaman bir senaryonun yapimci ya da gelistirimcinin degerlendirmeleri için uygun olmadigina karar vermekten sorumludur. Ancak senaryo okuma kayitlari endüstri merdiveninin ilk basamagidir ve okurlar film dünyasinda zaten çalisiyor olsalar da, bu görev için ya çok az egitimleri vardir ya da hiç yoktur. Bu kitap hem Birlesik Krallikta hem de uluslararasi alanda verilen Senaryo Fabrikasi Okur Egitim Kurslari boyunca kazanilan bilgilere dayanmaktadir. Kursta hem iyi üretilmis senaryolar kullanildi, hem de ilham verici senaristler tarafindan hazirlanmis muazzam miktarda kullanilmamis projeler üretildi. Katilimcilar stüdyo müdürleri, finans kurumlari ve ajanslar, yapimcilar, dagitimcilar, sefler, yönetmenler, ajanlar ve senaristlerin yani sira okuma ve gelistirimde kariyer yapmak isteyen kisilerden olusan genis bir gruptu. Bu kitabin amaci, senaryo okuyan(ya da yazan) ve senaryo üzerine birtakim yargilarda bulunmasi gereken herkese film endüstrisindeki rolleri ya da deneyimleri ne olursa olsun, zekice ve ustalikla yazilmis senaryo raporlari sunmalari için güven ve beceri donanimi saglamaktir. Senaryolar genellikle bir filmin gelistirim sürecinin en baslarinda okunur. Her film yapimcisi size hikayenin hem yapimdan önce hem yapim sirasinda bir çok kere tekrar yazilacagini ve son düzenlemeye kadar tamamlanmayacagini söyler. Bu yüzden okurun isi alkislanmis filmlerin senaryolarina karsi acemi bir senaryoyu yargilamak degil, yazarin zamani ve çabasina ya da yapimcin parasina degecek sekilde, bir sonraki taslagin belki bir filme dönüstürülmesine yatirim yapmasina yönelerek senaryoda fikrin nerede yeterli bir potansiyelinin bulundugunu fark ederek yardim etmektir.Senaryo Fabrikasi okurlarini, senaryolari biraz daha cömertçe okumalari yönünde son 13 yildir süregen olarak egitmekte; bir sey açikça iyi olmadiginda onun iyi oldugunu söylemek yerine, iyi bir fikri basit karakterizasyon sorunlari veya zayif yapisi yüzünden rezil edip bir kenara birakmamayi, yani aslinda akillica bir gelisimle ve yazarin yetenegini bilemesiyle düzeltilebilecek seyleri ögretmektedir. Bu kitap, senaryo raporunun detaylari üzerine örnek bir rapor ve türün analizini içeren bölümlerin yani sira, bunlarin okuma ve gelisimde nasil kullanilacagini belirtirken son bölümde ise gelistirim üzerinde durmakta; hem gelistirimin ne oldugu hem de senaryo okurlugundan senaristlerle çalismaya geçis sürecini nasil yönetmek gerektigini anlatmaktadir.Bir senaristin elde edebilecegi en degerli egitim belki de bir senaryonun nasil degerlendirildigi ve gelistirildigini anlamaktir. Eger bunu bir yazar olarak da okursaniz, metni asama asama analiz etmek projenize mesafeli durmayi ve nesnelligi saglayan en iyi yol olarak size onu gelistirmek için gereken kararlari almanizda yardimci olacaktir. Ben, yeni tasarlanan Metin Fabrikasi'na 1996 sonbaharinda ilk dönem senaryo okumalarini yapmak için katildim. Amacimiz Birlesik Krallik'taki en iyi senaryo yazarlarinin islerini öne çikarmak, özel oyuncularla onlari film endüstrisi seyircisi önünde hayata geçirmek ve ekran için yazma sanatini kutsamakti.
Senaryo okuru film endüstrisi için vazgeçilmezdir, çünkü okurlar çogu zaman bir senaryonun yapimci ya da gelistirimcinin degerlendirmeleri için uygun olmadigina karar vermekten sorumludur. Ancak senaryo okuma kayitlari endüstri merdiveninin ilk basamagidir ve okurlar film dünyasinda zaten çalisiyor olsalar da, bu görev için ya çok az egitimleri vardir ya da hiç yoktur. Bu kitap hem Birlesik Krallikta hem de uluslararasi alanda verilen Senaryo Fabrikasi Okur Egitim Kurslari boyunca kazanilan bilgilere dayanmaktadir. Kursta hem iyi üretilmis senaryolar kullanildi, hem de ilham verici senaristler tarafindan hazirlanmis muazzam miktarda kullanilmamis projeler üretildi. Katilimcilar stüdyo müdürleri, finans kurumlari ve ajanslar, yapimcilar, dagitimcilar, sefler, yönetmenler, ajanlar ve senaristlerin yani sira okuma ve gelistirimde kariyer yapmak isteyen kisilerden olusan genis bir gruptu. Bu kitabin amaci, senaryo okuyan(ya da yazan) ve senaryo üzerine birtakim yargilarda bulunmasi gereken herkese film endüstrisindeki rolleri ya da deneyimleri ne olursa olsun, zekice ve ustalikla yazilmis senaryo raporlari sunmalari için güven ve beceri donanimi saglamaktir. Senaryolar genellikle bir filmin gelistirim sürecinin en baslarinda okunur. Her film yapimcisi size hikayenin hem yapimdan önce hem yapim sirasinda bir çok kere tekrar yazilacagini ve son düzenlemeye kadar tamamlanmayacagini söyler. Bu yüzden okurun isi alkislanmis filmlerin senaryolarina karsi acemi bir senaryoyu yargilamak degil, yazarin zamani ve çabasina ya da yapimcin parasina degecek sekilde, bir sonraki taslagin belki bir filme dönüstürülmesine yatirim yapmasina yönelerek senaryoda fikrin nerede yeterli bir potansiyelinin bulundugunu fark ederek yardim etmektir.Senaryo Fabrikasi okurlarini, senaryolari biraz daha cömertçe okumalari yönünde son 13 yildir süregen olarak egitmekte; bir sey açikça iyi olmadiginda onun iyi oldugunu söylemek yerine, iyi bir fikri basit karakterizasyon sorunlari veya zayif yapisi yüzünden rezil edip bir kenara birakmamayi, yani aslinda akillica bir gelisimle ve yazarin yetenegini bilemesiyle düzeltilebilecek seyleri ögretmektedir. Bu kitap, senaryo raporunun detaylari üzerine örnek bir rapor ve türün analizini içeren bölümlerin yani sira, bunlarin okuma ve gelisimde nasil kullanilacagini belirtirken son bölümde ise gelistirim üzerinde durmakta; hem gelistirimin ne oldugu hem de senaryo okurlugundan senaristlerle çalismaya geçis sürecini nasil yönetmek gerektigini anlatmaktadir.Bir senaristin elde edebilecegi en degerli egitim belki de bir senaryonun nasil degerlendirildigi ve gelistirildigini anlamaktir. Eger bunu bir yazar olarak da okursaniz, metni asama asama analiz etmek projenize mesafeli durmayi ve nesnelligi saglayan en iyi yol olarak size onu gelistirmek için gereken kararlari almanizda yardimci olacaktir. Ben, yeni tasarlanan Metin Fabrikasi'na 1996 sonbaharinda ilk dönem senaryo okumalarini yapmak için katildim. Amacimiz Birlesik Krallik'taki en iyi senaryo yazarlarinin islerini öne çikarmak, özel oyuncularla onlari film endüstrisi seyircisi önünde hayata geçirmek ve ekran için yazma sanatini kutsamakti.
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 56,88    56,88   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat