Siyah-Beyaz Negatif

Stok Kodu:
9789754685008
Sayfa Sayısı:
328
Basım Tarihi:
2004-01
Kategori:
%15 indirimli
100,00TL
84,50TL
9789754685008
544725
Siyah-Beyaz Negatif
Siyah-Beyaz Negatif
84.50

Bütün plastik sanatlar gibi fotograf sanati da içerik ve biçimin uyumlu bir bütünlügüdür. Zaman zaman dengeler degisse de her içerik, bir biçim altinda var olur. Ya da tersinden söylenirse içerik, biçimi var eden özdür. Bu diyalektik iliski varligin dogasi geregidir. Burada sözü edilen biçim, fotografçinin kadrajina giren lekelerin seçimi ve düzenlenmesi oldugu kadar, kullanilan malzemelerin olanaklarindan yararlanma kabiliyetini de kapsar. Kuskusuz her sanat biçimi, teknigiyle beraber vardir. Teknik, dildir. Bir resim karsisinda duydugumuz heyecanin içinde sanatçinin teknik becerisi gizlidir. Bir fotografin yarattigi duygu da onun için harcanmis emegi içerir. Bu emek, sanatçinin malzemesine duydugu sevginin ve ona olan hâkimiyetinin dogal sonucudur. Degerli hocam ve ustam Sabit Kalfagil'e göre, fotografçi bir Rönesans sanatçisi gibi olmalidir. Nasil ki bir Rönesans sanatçisi kullandigi boyanin hangi kökten ve nasil elde edilecegine kadar malzemesinin dogasina sahip olabiliyor ve bu da onun tekniginin temelini olusturuyorsa, fotografçinin da malzemesiyle benzer bir iliski kurmasi gerekir. Bitmis bir fotograf bu ilgi ve bilginin sonucudur. Ve bu teknik, ayni zamanda onun dilini olusturur. Ergün Turan

Bütün plastik sanatlar gibi fotograf sanati da içerik ve biçimin uyumlu bir bütünlügüdür. Zaman zaman dengeler degisse de her içerik, bir biçim altinda var olur. Ya da tersinden söylenirse içerik, biçimi var eden özdür. Bu diyalektik iliski varligin dogasi geregidir. Burada sözü edilen biçim, fotografçinin kadrajina giren lekelerin seçimi ve düzenlenmesi oldugu kadar, kullanilan malzemelerin olanaklarindan yararlanma kabiliyetini de kapsar. Kuskusuz her sanat biçimi, teknigiyle beraber vardir. Teknik, dildir. Bir resim karsisinda duydugumuz heyecanin içinde sanatçinin teknik becerisi gizlidir. Bir fotografin yarattigi duygu da onun için harcanmis emegi içerir. Bu emek, sanatçinin malzemesine duydugu sevginin ve ona olan hâkimiyetinin dogal sonucudur. Degerli hocam ve ustam Sabit Kalfagil'e göre, fotografçi bir Rönesans sanatçisi gibi olmalidir. Nasil ki bir Rönesans sanatçisi kullandigi boyanin hangi kökten ve nasil elde edilecegine kadar malzemesinin dogasina sahip olabiliyor ve bu da onun tekniginin temelini olusturuyorsa, fotografçinin da malzemesiyle benzer bir iliski kurmasi gerekir. Bitmis bir fotograf bu ilgi ve bilginin sonucudur. Ve bu teknik, ayni zamanda onun dilini olusturur. Ergün Turan
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,50    84,50   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat