9786054942923
432668
https://www.merkezkitabevi.com/turk-heykel-sanati-ve-ilk-heykeltiraslar
Türk Heykel Sanatı ve İlk Heykeltıraşlar
35.68
Sanayi-i Nefise Mektebi'nin Türk Heykel Sanatindaki Yeri ve Ilk Heykeltraslar ismini tasimakta olan bu çalismada amaç, Türk Heykelinin mektep sayesinde kazandigi önemi vurgulamak ve Osmanli'nin son döneminden Cumhuriyet'in ilk yillarina (1930'lu yillar) kadarki süreçte ismi geçen heykeltiraslari degerlendirmektir. Bununla birlikte Sanayi-i Nefise Mektebi de, tüm bölümleriyle beraber degerlendirilmeye çalisilmistir. Izlenilen çalisma yöntemini; kaynak taramalari disinda yapilan arsiv çalismalari olusturmustur. Yazim asamalarinda, önemli olan detaylar “italik” olarak vurgulanmaya çalisilmistir.Incelenen çalismalardan biri olan Seçkin Naipoglu'nun “Sanayi-i Nefise Mektebi'nde Sanat Tarihi Yaklasimi ve Vahit Bey, Ankara 2008” isimli tezi, mektep hakkinda ders programlari ve ders içerikleri hakkinda bilgiler içermektedir. Ancak bu çalisma, mektebin sanat tarihi dersi ve Vahit Bey üzerine agirlik kazanmasi ile yaptigimiz çalismadan ayrilmaktadir. Neticede bu çalisma mektebin ders programlarindan öte; mektebin heykel bölümü ve heykel sanatçilari üzerine yogunlasmaktadir. Ayni sekilde, Fatma Ürekli tarafindan yazilmis olan “Sanayi-i Nefise Mektebi'nin Kurulusu ve Türk Egitim Tarihindeki Yeri, Istanbul 1997” isimli çalisma, özellikle arsiv çalismalarimiz için yardimci bir kaynak olmustur. Bu dogrultuda, Basbakanlik Osmanli Arsivi taranmis ve Osmanlica belgelere ulasilmaya çalisilmistir. Ayrica Sevay Okay'in “Anit Heykeller Disinda Türk Heykeli, Ankara 1990” isimli tezi incelenmis, bu çalismada ayrica anit heykellerden de bahsedilmistir. Yine Okay'in çalismasindan farkli olarak; tezimiz Osmanlica belgeler ve gazetelerle desteklenirken, görsel güncellemeler yapilmistir.
Sanayi-i Nefise Mektebi'nin Türk Heykel Sanatindaki Yeri ve Ilk Heykeltraslar ismini tasimakta olan bu çalismada amaç, Türk Heykelinin mektep sayesinde kazandigi önemi vurgulamak ve Osmanli'nin son döneminden Cumhuriyet'in ilk yillarina (1930'lu yillar) kadarki süreçte ismi geçen heykeltiraslari degerlendirmektir. Bununla birlikte Sanayi-i Nefise Mektebi de, tüm bölümleriyle beraber degerlendirilmeye çalisilmistir. Izlenilen çalisma yöntemini; kaynak taramalari disinda yapilan arsiv çalismalari olusturmustur. Yazim asamalarinda, önemli olan detaylar “italik” olarak vurgulanmaya çalisilmistir.Incelenen çalismalardan biri olan Seçkin Naipoglu'nun “Sanayi-i Nefise Mektebi'nde Sanat Tarihi Yaklasimi ve Vahit Bey, Ankara 2008” isimli tezi, mektep hakkinda ders programlari ve ders içerikleri hakkinda bilgiler içermektedir. Ancak bu çalisma, mektebin sanat tarihi dersi ve Vahit Bey üzerine agirlik kazanmasi ile yaptigimiz çalismadan ayrilmaktadir. Neticede bu çalisma mektebin ders programlarindan öte; mektebin heykel bölümü ve heykel sanatçilari üzerine yogunlasmaktadir. Ayni sekilde, Fatma Ürekli tarafindan yazilmis olan “Sanayi-i Nefise Mektebi'nin Kurulusu ve Türk Egitim Tarihindeki Yeri, Istanbul 1997” isimli çalisma, özellikle arsiv çalismalarimiz için yardimci bir kaynak olmustur. Bu dogrultuda, Basbakanlik Osmanli Arsivi taranmis ve Osmanlica belgelere ulasilmaya çalisilmistir. Ayrica Sevay Okay'in “Anit Heykeller Disinda Türk Heykeli, Ankara 1990” isimli tezi incelenmis, bu çalismada ayrica anit heykellerden de bahsedilmistir. Yine Okay'in çalismasindan farkli olarak; tezimiz Osmanlica belgeler ve gazetelerle desteklenirken, görsel güncellemeler yapilmistir.
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 35,68 | 35,68 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.