9786055515362
441732
https://www.merkezkitabevi.com/yeni-kara-filmler
Yeni Kara Filmler
12.48
Yeni Kara Filmler sizi tekinsiz bir evrene götürüyor... Ama sadece tekinsiz degil. “Bu denli karanlikken dünya, onu aklayip paklamaya çalisan filmlerden söz etmenin anlami yoktur süphesiz. Sinema tarihinin en uzun yasayan türü olan film noir ve ardillari hayata, düzene ve gelecege dair sosyolojik cografyalar olarak üzerinde düsünülmeyi hak ederler. Ilk dönem kara filmlerinden, degisen toplumsal ve bireysel kimlik üzerine vurgu yapan modern kara filmlere, bugünün teknolojik dünyasina, tele-kapitalizme dair uyarilarla dolu olan kara gelecek filmlerine dek noir safini tutmus olanlar; politikalari, mitleri, toplumsal degerleri, bireyin varolusunu ve dünyanin gelecegini sorgulamayi amaçlar. Perdedeki karanlik vizyon, içinden çiktigi toplumun yansisi ve modernizmin psikopatolojisidir.”Seri katiller, sapiklar, psikopatlar, sizofrenler… Ama bu kadar degil. Daha fazlasi.“Onlar kirli, çürük ve adi bir dünyanin sancilarini beyazperdeye tasidilar. Yasam kötü, güvenilmez ve acimasizdi. Kanli, gerilimli, yüksek dozda kötülügün esip kavurdugu; gölgeleri, siluetleri keskin, derin bir dünya idi film noir... Suçlularin, gangsterlerin, sahtekârlarin, katillerin, kanun adamlarinin ve mesum kadinlarin perspektifinden akip giden safligini yitirmis dünyayi izlerken, bu çerçevede vahsi siddete, yalanci sadakate, akil almaz entrikalara, zeki sasirtmacalara, gelgeç, art niyetli anlasmalara, alabildigine kötü ve iyi adamlarin maskeli dramlarina tanik olunuyordu.”
Yeni Kara Filmler sizi tekinsiz bir evrene götürüyor... Ama sadece tekinsiz degil. “Bu denli karanlikken dünya, onu aklayip paklamaya çalisan filmlerden söz etmenin anlami yoktur süphesiz. Sinema tarihinin en uzun yasayan türü olan film noir ve ardillari hayata, düzene ve gelecege dair sosyolojik cografyalar olarak üzerinde düsünülmeyi hak ederler. Ilk dönem kara filmlerinden, degisen toplumsal ve bireysel kimlik üzerine vurgu yapan modern kara filmlere, bugünün teknolojik dünyasina, tele-kapitalizme dair uyarilarla dolu olan kara gelecek filmlerine dek noir safini tutmus olanlar; politikalari, mitleri, toplumsal degerleri, bireyin varolusunu ve dünyanin gelecegini sorgulamayi amaçlar. Perdedeki karanlik vizyon, içinden çiktigi toplumun yansisi ve modernizmin psikopatolojisidir.”Seri katiller, sapiklar, psikopatlar, sizofrenler… Ama bu kadar degil. Daha fazlasi.“Onlar kirli, çürük ve adi bir dünyanin sancilarini beyazperdeye tasidilar. Yasam kötü, güvenilmez ve acimasizdi. Kanli, gerilimli, yüksek dozda kötülügün esip kavurdugu; gölgeleri, siluetleri keskin, derin bir dünya idi film noir... Suçlularin, gangsterlerin, sahtekârlarin, katillerin, kanun adamlarinin ve mesum kadinlarin perspektifinden akip giden safligini yitirmis dünyayi izlerken, bu çerçevede vahsi siddete, yalanci sadakate, akil almaz entrikalara, zeki sasirtmacalara, gelgeç, art niyetli anlasmalara, alabildigine kötü ve iyi adamlarin maskeli dramlarina tanik olunuyordu.”
Iyzico ile güvenli ödeme
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 12,48 | 12,48 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.